søndag den 14. august 2016

Sengerand D.I.Y


Det allerførste jeg syede ud over det jeg lavede i håndarbejde var en sengerand. den er rigtigt nem at gå til så derfor har jeg lavet den her lille diy på en så du evt. selv kan komme igang. 




du skal bruge 
- symaskine 
- 2 stykker stof af 110 x 135 cm eller et stykke der er 220
- sytråd 
- skum 3 cm tykt 
-lynlås 
-evt. tittekant. 




klip stoffet. min sengerand skal være 30 cm høj og er 3 cm tyk så jeg klipper 30 cm + 3 cm + 1 cm sømrum i begge ender dvs 35 cm i alt. 

Syer du af det samme stof på begge sider klipper du 60 + 6 + 2 cm dvs 68 cm 



sy stykkerne sammen til et langt stykke 



hvis du bruger stof med motiv tjek lige at motiverne vender rigtigt 




Sy tittekant hvis du vil have det 



Sy den på fra retsiden 
Sy i den syning der er på selve tittekanten 



Læg forside og bagside stof ret mod ret og sy sammen. 
Sy i den syning du brugte fra tittekanten 




mål 360 cm og klip det overskydene stof af 


Sy lynlåsen på ret mod ret 


Jeg har en lynlås trykfod og nålen helt til venstre 




 Jeg åbner gerne lynlåsen lidt når jeg starter med at sy og lukker den når jeg kommer derned. 

Sy til enden af selve lynlåsen men ikke ud i halerne 

sy den anden side af lynlåsen 



klip skummet. det her skum måler 90 x 200 jeg klipper 2 stykker på 30 x 180 
hvis du vil have mulighed for bedside crip klipper du 120 cm af og gemmer til du skal bruge det. 

vejledning til montering af skum er her 





God fornøjelse 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar