søndag den 9. april 2017

Dukketøj mønster

Jeg havde jo syet dukketøj til pigernes dukker. og tænkte at hvis andre skulle få lyst til det samme ville jeg lige lægge mine mønstre ind så andre små dukkepiger kunne få glæde af dem.

Rib syer jeg på ved at folde og overlocke på så den sidder som en ekstra kant.


Adams Jogginsæt 

Sagas dukke er en rubensbarn Cutie.
Han måler 38 cm så tøjet passer nok de fleste duukker på den størrelse men tjek lige taljeribben. Han er lidt bred om maven.

Bukserne er lavet som de meget populære baggybukser til børn. trøjen er der ikke rib i halsen men det kan man sætte på som man ønsker. Der er heller ikke sat kanter på bukser og trøje mest fordi jeg ikke syntes det var nødvendigt på dukke tøj. Jeg har dog kantet bunden af trøjen med en lille kant for at den ikke skulle rulle.
Mønster til tøjet er her


Mollies Kjole og Ble 

Grys dukke er en rubensbarn Baby hun måler 45 cm, det samme som babyborn så både kjole og ble burde passe babyborn. 

Kjolen er inspireret af Madebyrunis everydaydress som er ynglings kjolemønster til Gry på mønsteret har jeg dog udvidet ærmerne da de var lige stramme nok. Vil du have stramme ærmer så træk 1 cm fra på undersiden. Kjolen er kantet i bunden men ikke i ærmerne 

Bleen jeg har lavet er overlocket men kan sagtens laves som turned & topstiched. Jeg har lavet den med velcro så den er nem at bruge for de små børn. Jeg har ikke sat elastik i ben og ryg men på mønstret er der markeret hvor elastikken skal sidde. bleen er lavet af 1 lag jersey og 1 lag fleece ( det kunne også være et lag jersey/isoli eller hvad man lige har liggende. ) 

Kjolen finder du her Forstykke og bagstykke 

Bleen finder du her front og bag stykkerne kan sættes sammen eller syes sammen ( husk sømrum ) alt efter hvor stort en rest man har eller hvordan mønsteret vender på stoffet.  DIY på dukkebleen finder du her 


beklager at mønstrene vender på hovedet ( tænkte de skulle printes alligevel ;P ) og at de er lidt småskæve skal vist have lært at tegne mønstre ind på computeren. 

God arbejdslyst og brug mønstrene som du har lyst men du må meget gerne nævne hvor de kommer fra. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar