onsdag den 15. november 2017

frugtpose DIY - uden lynlås

Jeg har tidligere lavet en DIY på snackposer med lynlås ( her ) og du kan sagtens lave den her med lynlås også. Det er bare ikke alle der er vildt begejstrede for lynlåse. Så derfor tænkte jeg at jeg måtte lave en til uden lynlås og min nevø manglede en ny frugtpose.


 Du skal bruge noget stof. Jeg bruger PUL inderst og Jersey yderst.
PUL er super smart da det er rigmeligt vandtæt og tåler vaskemaskine. Det kan købes hos albastuff 


 


Mit stykke er 75 cm lang og 25 bred. men du kan lave den i lige den størrelse du har lyst til 



overlock eller sy de to ender så de er lukkede



Fold den ene kant så den ligger ret mod ret - dette vil være toppen af din pose og fungere som åbning derfor er det vigtigt du laver et ok overlap - jeg har bukket 5 cm om.  Læg den anden sammensyede kant op til om bukket igen ret mod ret. 


Sy begge sider og vend rundt og du er færdig. Super nemt og det tager ingen tid. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar